penduduk kampung

Sunday, October 3, 2010

rindu awak...

ISNIN...
hari nie saya bz sangat...
jadual penuh dengan kelas...
hari2 saya penuhkan masa dengan siapkan asgment dan present...
malam tadi awak send mesej kat saya tp saya x balas sebab saya dah tertido...
saya penat btul hari nie....
x da masa tuk saya luangkan ngan awak ary nie...
sok mungkin ada masa ngan awak...

SELASA...
malam tdi pun awak ada send mesej kat saya tp saya x balas juga sebab saya penat...
jadi saya ingat saya akan send mesej kat awak bila saya bangun pagi nie...
tp pagi 2 saya bangun lewat,jd saya x sempat anta mesej kat awak...
jadi saya ingat lepas kelas nty saya send mesej kat awak....
masa dalam bas tuk balik ke kolej,saya teringat nak anta msej kat awak..
jd saya tulis mesej kat awak...
saya bgtau awak yang minggu nie saya bz ngan kelas dan aktiviti...
saya minta maaf sangat ngan awak n bagitau bila sya free saya akan mesej ngan awak...
saya juga pesan kat awak jaga diri elok2 sbb sekarang musim hujan...
saya ingat awak x balas sbb awak sbuk....
jadi saya terlupa nak tunggu mesej awak sebb saya ada kerja nak disiapkan...

RABU
bila bangun tido saya teringat kat awak,rasa rindu sangat kat awak..
saya ingat awak akan balas mesej yang saya hantar semalam..
tp x da pun..
saya ingat awak kecik aty ngan saya sbbb saya tulis mesej cam 2...
tp saya rasa x,sbb sebelum nie pun sya dan awak sellu akan mesej cam 2 klo kite bz..
hari nie saya x da kuliah...jd saya duk kat bilik dan siapkan asignment saya jerk...
dah tengah hari nie tp x da pun mesej awak..
saya ingat nak col awak..tp hp awak off....knp?
awak marah kat saya ker?
terasa ngan mesej yang saya hantar semalam ker?
saya berfikir positif dengan beranggapan awak x nak kco saya seperti apa yang sellu awak ckap..
saya diam wlo pun hati saya masa tu rindu sangat kat awak...
saya tunggu sampai petang...saya call awak lg...tp hp awak msih off..
masa 2 saya betul2 kecik hati ngn tindakan awak...
selama kite berkawan x penah sekali pun awak off hp awak sampai lama cam nie...
saya rindu awak tau...rindu sangat...
malam nie saya siapkan semua asignment saya,sbb saya ingat malam nie boleh berbual panjang ngan awak...
lpas jerk saya solat isyak,saya kemas bilik saya..
siap jerk...saya terus capai hp nak call awak...
tp x dpat..
masa tu saya rasa mcm nak menangis jerk...
saya sudah pikir yang bukan2...
apa yang berlaku kat aawak sebenarnya...
knp senyap cam nie...
saya x tau nak wat per...
saya x tau nak bgtahu sape2...
malam nie saya tidur dengan perasaan rindu yang teramat sangat kat awak...

KHAMIS
malam tadi saya mimpi awak...
awak hantar mesej kat saya..
awak bgtau nty klo saya dah free mesej awak...
saya tersenyum...
gembira sangat....
sebb saya nampak awak senyum...
bila saya bangun dan nak balas mesej awak...
tp x da pun mesej 2...
baru  saya sedar
saya cuma mimpikan awak...
saya x puas hati...
saya call awak gak pagi 2...
tp hp awak masih off...
knp nie awak?
klo saya salah ckap lah...
jgn lah senyap cam nie..
pedih rasanya rindukan awak...

JUMAAT
saya sampai awal kat kelas pagi nie,saya cuba call awak...tp x dapat...
untuk tenangkan perasaan saya, saya biarkan jer hp saya senyap cam 2 jerk...
hari ni habis kelas awal...
tp saya ada kerja nak siapkan sebb esok saya ada program nak handle..
saya pujuk hati saya, saya bagitau awak akan call saya hari ahad nie...
sebab dah semingu awak x call saya..
lgi pun hari ahad saya rasa awak x bz...
malam tu saya bukak fb awak..
saya send mesej kat awak guna fb,sebb saya ingat malam nie awak akan balik kg dan suwuh adik awak bukak kan fb awak...
saya tungu awak sampai saya tertido...

SABTU
saya mimpi awak lagi...
tp awak x senyum pun..
kenapa nie...
saya takut betul masa 2...
bila saya sedar saya takut nak call awak, saya takut hati saya sakit sebb klo saya call hp awak off...
hari ni program saya habis lewat petang,lepas program saya ikut kawan saya p pasar malam sebb klo saya balik pun x da sapa kat umah..
lagi saya x nak duk umah sowang2...
nty saya rindu kat awak...
lepas solat maghrib saya duk kat meja stdy saya..
saya buka fb saya...
saya cek mesej saya,awak x balas pun..
badan saya penat betul...
tp sebab saya rindu sangat kat awak...
saya tunggu juga...
saya nak call awak n mesej awak..
tp hati nie berat sangat...
saya betul2 rindu kan awak hari nie....
tiba2 akak awak anta mesej kat saya guna fb...
dy tanya saya wat per...
saya x mesej ngan awak ker?
saya kata lah x,n bg alasan yanag awak sibuk n awak off hp awak...
akak awak bagitau saya yang awak ada maslah dan dy minta no hp saya...
masa tu air mata saya terus mengalir...
saya x dapat tahan lagi sebab saya takut aper 2 berlaku kat awak...
saya sayang awak,saya x nak awak sedih...
x lama pas 2 akak awak call saya dan ceritakan semua yang berlaku...
saya x kata apa dah sebb saya sebak sangat...
saya nangis semahu mahunya..
saya dah x tahan2 lagi dah....
saya betul x sangka perkara nie akan berlaku...
kesian kat awak...
kenapa perkara cam nie berlaku kat awak...
hati saya betul2 sedih...
saya rasa macam masa 2 juga hati saya jatuh dan hancur...
sakit sangat...
malam tu saya x leh tidur sebab saya pikirkan awak...
saya x leh nak pergi jumpa awak,sebab saya jauh...
jauh sangat...
saya buntu...
saya nak jumpa awak tp x da sapa yang boleh tolong saya masa nie...
malam tu saya tidur dengan air mata...
saya tidur kejap jerk...
sebab saya mimpi saya x nampak awak...gelap je keadaan tu..
tp saya tau awak ada kat situ...
saya takut sangat...
saya bangun dan wat solat tahajud...
saya berdoa agar awak selamat..
saya berdoa supaya hati saya tenang..
saya berdoa supaya keluarga awak tabah...
saya menangis dalam doa saya...
nie lah kali pertama saya rasa sedih sangat macam nie...
saya rasa berdosa sangat masa tu...
saya terfikir kenapa semua nie mesty berlaku kat asaya...
saya bacakan yasin tuk awak...
supaya hati kita tabah dan sabar menghadapi segala ujian....

AHAD
saya pergi ke program hari nie ngan mata sembam...
saya x pedulikan apa kawan saya nak kata...
saya diam jerk hari nie...
tp saya x nak kawan2 saya tahu yang hati saya sedang menangis ingat kan awak...
saya rasa nak menagis klo saya duk sowang2...
jd saya sibukkan diri saya dengan membantu kwan2 saya...
petang tu ada perlawanan futsal...
saya x dapat nak tumpukan perhatian..
sebab sepanjang masa saya ingatkan awak...
hati saya x tenang...
saya rindu kan awak...
petang tu masa saya balik,saya terus mandi dan solat..
saya baca yasin tuk awak...
tiba2 air mata saya mengalir ingatkan awak...
kesian awak..
saya x da kat sisi awak bila awak susah...saya betul2 kecewa masa tu...
saya menangis sowang2 kat bilik..
saya habis kan baca yasin..
lepas 2 saya terus tido,saya x nak akak dalam bilik saya 2 tahu yang saya menangis..
malam 2,saya nak call kakak awak sebab nak tanya perkembagan awak...
tapi,malam tu saya dapat call dari kakak awak lgi..
dy swuh saya wat solat hajat tuk awak...
agak awak selamat...
masa 2 saya rasa nak menangis tp saya dah x mampu nak menangis...
saya kena kuat...
saya x nak menangis lagi...
saya janji walau apa pun yang berlaku...
saya tetap akan sokong awak...
saya akan selalu jadi teman awak..
saya akan pegang janji saya selagi awak masih sayang kan saya....
tp saya takut...
awak dah x sayangkan saya lagi selapas nie...
tapi saya x kisah sebab saya dah janji..
yang awak adalah teman saya sampai saya mati...
saya betul2 rindukan awak hari nie...
saya berdoa segala keputusan akan menyebelahi awak...
saya berdoa supaya awak tabah menerima segala jawapan...
saya berdoa awak sabar menghadapi ujian ALLAH...
saya selalu ingat kan awak,ALLAH akan selalu menguji hambanya yang mentaati segala suruhannya untuk mengetahui seberapa kuat iman kita...
semoga awak tabah...
saya akan mendoakan keselamatan awak...
malau apa yang berlaku saya terima ngan hati yang reda...
saya rindu awak sangat....
jangan putus asa ye awak....

ISNIN
hary nie saya x da kelas pagi...
saya bangun awal sebab nak wat  solat hajat tuk awak...
saya doakan awak supaya awak tabah menghadapi ujian yang ALLAH berikan pada awak...
saya bacakan yasin tuk awak dah keluarga awak...
saya x tahu nak wat aper lagi tuk tolong awak,
saya jauh sangat dari awak...
saya x da kat sisi awak bila awak susah...
kesian nya kat awak..
saya cuma menangis sendiri kat sini
doakan awak supaya awak tabah..
awak selalu ingatkan saya...
supaya kuat...
tapi kali nie saya x mampu..sebab saya rasa kehilangan yang amat besar dalam hidup saya....
saya betul rindukan awak hari nie...
sakit sangat rasa nie...
tapi saya x leh wat aper...
saya cuba x nak menangis lagi...
saya sibukkan diri dengan mengemas umah...
tapi saya x leh lupakan awak...
saya tahan juga air mata saya...
saya wat solat dhuha,supaya hati saya tenang dan sabar menerima segala keputusan yang akan menentukan segalanya...
saya bacakan yasin tuk awak lagi hari nie...
itu je yang saya mampu buat...
saya rindu awak sangat2....
saya capai hp saya dan baca balik mesej2 awak yang penah hantar kat saya...
saya rindu nak mesej ngan awak...
saya x mampu nak tahan air mata saya..
saya biar kan jerk...
saya teruskan baca mesej2 awak...
kenapa mesty kita yang menghadapi semua nie awak?
saya tak kuat...saya lemah sangat...
kadang2 tu saya rasa saya dah down sangat...
saya x da orang nak ngadu rasa hati saya...
x da orang yang nak dengar masalah saya...
x da orang nak nasihatkan saya...
x da orang bergurau ngan saya...
saya rindu tawa awak...
saya doakan awak cepat kembali kat keluarga awak...
dan saya harap awak x lupakan saya....
sebab saya x penah lupakan awak wlo pun sesaat....

SELASA
ary nie kelas pagi saya dibatalkan..
saya balik kolej dah terus wat solat dhuha dan bacakan yasin  tuk awak...
supaya hari nie awak lebih tabah dari hari sebelum nie...
saya tau awak kuat..
saya tau awak mampu....
awak...
awak tau x kenapa saya sayang sangat kat awak?
saya x penah bagi tau awak kan?
tapi hari nie saya nak bagi tau...
sebab saya rindu awak sangat...
awak tau x awak lah penghibur hati saya selain kawan2 saya dan adik2 saya...
x salah kan saya cakap cam 2?
sebab saya manusia biasa yang memerlukan cinta....
saya sayang awak sangat...
walau pun banyak salah yang kita dah buat...
tapi kita x pernah wat sesuatu yang melukakan hati orang lain...
kita bercerita mengenai kehidupan kita jerk...
kita bergurau dan ketawa hanya dengan cerita2 kita..
saya rindu sangat katawak hari nie...
awak tau kenapa saya x pernah menangis sebelum nie?
sejak kawan ngan awak saya x pernah menangis...
sebab awak selalu cakap kat saya supaya saya kuat semangat dan jangan jadi budak perpuan yang lemah dan suka menangis...
kadang2 saya bergurau ngan awak dan cakap sya memang kuat...
saya ckap cam 2 sebab saya rasa saya ada awak sebb 2 saya kuat...dan berani cakap cam 2...
sekarang sejak awak x da nak teman kan saya...
saya rasa hari2 saya menangis..
saya x mampu nak tahan air mata saya...
saya rindu kan awak...
saya x da kwan nak bergurau...
x da kwan nak berborak ngan saya sebelum saya tido...
sebelum nie saya ingat awak hanya kawan biasa pada saya...
tapi rupanya awak betul2 istimewa dalam hidup saya...
sebelumnie kalau x mesej ngan awak 2 minggu pu n x per sebab saya tau bila saya call awak nty banyak cerita yang kita nak borak...
masa 2 bahagia sangat saya rasa...
tapi sekarang dah 1 minggu x mesej dan dengar suara awak rasa sedih sangat...
saya x leh nak dengar isi hati awak lagi...
saya nak pujuk awak lagi...
saya x da kat sisi awak tuk jadi pendengar setia awk...
saya rasa kecewa sangat sebab x da masa awak susah...
sekarang saya asyk menangis...
kadang2 saya rasa saya x berguna pun...
sebab x dapat nak tolong awak...
masa berlalu perlahan sangat...
saya rasa lama nak tunggu penghujung minggu nie...
sebab saya harap nty saya dapat ckap ngan awak...
saya harap awak x lupakan saya...
saya rindu awak sangat...

No comments:

Post a Comment