penduduk kampung

Wednesday, March 30, 2011

guys.... I really MISS YOU....

ASSALAMUALAIKUM....
today I speechless.... really2 blank... so sad...feel nothing... YA ALLAH....Engkau berikanlah aku kekuatan...
saya nie manusia biasa,bukan malaikat,bukan orang yang mempunyai pangkat,tidak mempunyai kuasa... saya tau masing-masing merasa diri mereka besar, boleh berfikir sendiri, merasakan diri merekalah yang betul...tapi tolonglah...kita hidup bukan bersendirian...kita hidup bermasyarakat...bersama2, menuntut dalam ilmu yang sama...satu bumbung...tolonglah bekerjasama...tolonglah... kalau saya nie terlalu banyak kekurangannya...tolonglah tegur... saya ni mmg banyak kurangnya... saya mmg x mampu nak menegur...sebab bukan jenis saya menegur secara direct... saya tau awak semua boleh hidup bersendiri tapi bukan saya... saya amat memerlukan kalian semua...tolonglah... salah saya ker memilih kalian sebagai teman seperjuangan saya atau silapkah kalian memilih saya sebagai teman kalian??? tolonglah bagitau saya... jangan lah mengangap saya ni beban kalian...saya boleh menerima segala teguran kerana saya tau...kalian menegur untuk kebaikab saya... saya mengaku...say tidak boleh meneruskan kehidupan saya sekiranya tidak bersama kalian...bukan x boleh...tapi teramat2 susah untuk saya meneruskannya sekiranya kalian x da...tidak kah kalian tahu... kalianlah sahabat saya yang pertama...dan saya berdoa agar kalian terus bersama saya sehingga akhirnya...saya benar-benar berharap kalian janganlah terlalu inginkan kemudahan.... kita hidup dalam dunia yang semakin maju...memerkukan kekuatan...cabaran hari ini bukan mudah... janganlah kita sekadar menunggu orang suap...janganlah kita hanya nak menadah...kita kena usaha... kita kena lakukan sendiri... kita kena sedar, dunia hari ini bukan seperti zaman kanak-kanak...kita kena bangun..bangkit dari lena yang manjanjikan mimpi2 indah yang palsu... TOLONGLAH.... saya hormat kalian semua....saya sedar usia saya tidak layak saya menegur kalian... tapi kalian tolonglah berikan kerjasama kepada saya...dan janganlah saling menuding jari dan mengata tentang kelebihan orang lain... sedarlah bahawa kita nie sudah memiliki segalanya.... kita saling melengkapi...saya sayang kalian... saya cuba sadaya saya untuk berikan yang terbaik...maafkan saya sekiranya saya tidak dapat melakukannya...kerana saya belajar dari kesilapan... kadang2 saya leka....TEGURLAH saya...TOLONG.... saya mahukan kalian bersama saya sampai akhir pengajian saya.... kerana saya berharap kita menikmati kejayaan bersama.... janganlah sisihkan saya... janganlah pentingkan diri sendiri... jangan rasa menyesal bersahabat dengan saya...saya sedia melakukan apa sahaja...asalkan kalian bersama saya... maafkan saya...bukan niat saya untuk membesar suara, lagikan bermasam muka... tidak terniat langsung....MAAFKAN saya...

andai aku mampu melakukan segalanya...
andai aku diberi kuasa...
andai aku berkuasa...
tidak sekali aku melupakan kamu...
tidak sekali aku membangga diri...
namun...
aku hanya insan yang lemah...
insan yang tidak mempunyai segalanya...
malah aku hanya seorang manusia biasa..
seorang hamba yang meminta...
hanya ALLAH temanku...
hanya padaNya aku bermohon...
maafkan aku.....
aku amat merindui masa mula kita......


Monday, March 28, 2011

nonsense....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ASSALAMualaikum.....
hari ini saya rasa mcam nak menari,melompat,berlari sejauh 30000000km (nampak no menipunya..hahahaha)...


video
ARARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH......
kenapa lah rasa macam 2 eak....
tension kah? bosan kah? sedih kah?sengal kah?
apakah sebenarnya dah belaku nie?
habaq sikit saya nie????
huhuhuhu....
nak menangis pun ada...
YA ALLAH...apakah ini semua balasan keatas diriku YA ALLAH???
Engkau berikanlah aku petunjuk dan bantulah aku...janganlah Engkau tutup cahaya hatiku YA ALLAH....

eh...kenapa ngan aku nie...sabaq2...bawa bertenang yerk...jangan kalot2... kita nie manusia biasa yang x lari dari melakukan kesalahan...perkara yang lepas itu semua dah lepas...jadikan pengajaran dan jangan diulang lagi kesilapan yang lalu....

kalau ikutkan hati aku nie rasa nak berlari...berlari....berlari...lari.lari...dan lari.....
x pun lapangkan hati agar segala macam rasa ini hilang....huhu..=(..
what I need 2 do...pliz HELP me...!!!!
malunya rasa...tebal muka aku nie...huhu...kalau lah dapat melakukan sesuatu yang boleh menghilangkan rasa hati nie alangkah bagusnya....tapi apa aku nak buat nie...huhu...
rasa sengal sesengal sengalnya...hahahahahahahaha.....
apakah yang biasa dilakukan sekiranya mengalami kekeliruan perasaan?????
saya buntu beb....
buntu habis nie....
perh...
saya rasa sem ini adalah teramat seksanya..
apakah nasib keputusan aku nanti...
baik ker?meningkat ke? menurun ker?
sekiranya menurun,akan ku terima dengan hati yang redha...kerana saya tau kenapa ia begitu...
sekiranya meningkat, ALHAMDULILLAH.... sesungguhnya segala usaha yang dilakukan membuahkan hasil yang baik dan mampu meningkatkan semangat untuk terus maju...

bersabarlah dengan kehidupan dunia yang semakin mencabar ini....tidak ada yang senang untuk menjadi senang, namun tidak susah nak senang,tidak juga nak susah.....

Saturday, March 26, 2011

Saya Sayang Awak SEMUA...

ASSALAMUALAIKUM....
apa khabar semua?sihat?
harap2 begitulah ye....
saya...sihat...
hari nie hati saya sihat juga...saya nak bagitahu kat semua orang yang saya sayang mereka...

SAYA SAYANG AWAK SEMUA... 
semua orang yang kenal saya...saya sayang awak semua.....tak tersenarai nama yang saya sayang sebab ramai sangat.....tapi saya nak mereka tau saya sayang mereka sangat2....
kepada kawan-kawan saya.... saya nak ucap terima kasih bebanyak sebab sudi jadi kawan saya.... saya tau awak semua kawan2 yang baik...sebab sudi menceriakan hidup saya...menceriakan hari2 saya...saya nak minta maaf sekiranya saya ada membuat anda bersedih atau berkecil hati dengan sikap saya...mungkin saya tidak menyedari kesilapan saya...tegurlah saya sekiranya saya ada terkasar bahasa dan menyinggung perasaan awak semua...
bertaman bunga hati saya bila saya bersama awak semua...


~ABAH~
~EMAK~
~ABANG HAZMI~
~SHAFIYAH~
~ABANG HAMZI~
~SITI HANISAH~
~ADIK HAZLIN~
saya SAYANG kamu semua...kamu adalah keluarga yang terbaik dalam hidup saya...saya sayang kalian semua dunia akhirat...tidak ada apa yang dapat memisahkan kita kecuali dengan izinNya... saya MERINDUI masa berkumpul bersama-sama....gembiranya waktu itu tidak terungkap...walaupun jarak yang memisahkan kita tapi hati kita tetap bersama...ingatlah daku dalam doamu...tidak ada sedetik pun hati melupakan kalian...

~Malina~
~Aleeza~
~ NurunNadiah~
~Alnooraisza~
~Safika~
SAYA amat MERINDUI masa bersama kalian semua...
kenangan bersamamu memang tidak mungkin saya lupakan...
senyuman pasti terukir bila mengenangkan zaman remaja...
dan pasti menitis air mataku tika merinduimu dan mengingati perpisahan kita...
janganlah dilupakan diriku...moga persahabatan kita kekal selamanya...selamanya dengan izin yang Maha Mencintai dan yang memiliki hati kita semua....

~NoorFauzani~
~Dyla~
~chibibi~
~geng A5T1~
kenangan bersama kalian mematangkan diri ini...walaupun hanya sementara bersama kamu semua....tetap meninggalkan rasa rindu dihati ku ini...terima kasih sebab banyak membantu saya dalam meneruskan kehidupan yang jauh berpisah dengan keluarga.... tanpa kalian...pasti semangat saya hilang tika diri ini bersendirian...maafkan kekurangan diri ini....saya tidak mampu membalas segala jasa kalian...hanya doa yang mampu ku pohon agar kalian semua sihat dan berjaya dalam bidang yang kalian jalani... rindu bertamu dihatiku bila melihat rakaman kenangan kita bersama....


~kak Odah~
~kak Mar~
~kak Naziah~
~veronica~
~kak Zeeqa~
~geng Sweet PAKK~
~warga UPSI~
TERIMA KASIH banyak2 kat kamu semua....tidak tertadah,tidak terbentang banyaknya.... saya cukup bersyukur kerana dipertemukan dengan kalian semua.... saya sayang awak semua.... tanpa kamu semua...tidak mungkin saya dapat bertahan dan meneruskan kehidupan disini... kehidupan yang bermacam ragam dan kerenahnya...terima kasih atas teguran,nasihat,bantuan, kerjasama,perhatian dan semua yang kalian lakukan untuk saya...saya amat2 menghargainya....terima kasih yerk...saya rasa bertuah sebab diberi peluang untuk memiliki ramai kakak yang cukup baik.... saya nak minta maaf sekiranya ada sikap dan kelakuan saya yang menyinggung perasaan dan hati....tegurlah sekiranya ada silap yang saya lakukan....


~JEJAKA IDAMAN KALBU,PENAWAR DUKA,PENYERI HARI~
moga dipertemukan jodoh kita.... semoga hari-harimu terus bersinar... walau tidak dipertemukan kita...namun hatiku tetap mendoakan kesejahteraan dirimu....kebahagianmu bersama keluarga tercinta...tiada apa yang dapat mengembirakan hati apabila melihat senyumanmu.... semoga ALLAH memberimu kekuatan dan semangat untuk meneruskan perjuanganmu...aku akan sentiasa bersamamu selagi ada jodohku bersamamu... hanya doa yang dapat kukirimkan agar ALLAH menemukan hati kita.....

saya manusia biasa yang banyak melakukan kesilapan...tidak bisa saya lari dari melakukan kesilapan....saya suka hari -hari yang saya lalui....semoga ALLAH berikan saya kesempatan untuk mengucapkan syukur yang tidak terhingga keran mengurniakan kebahagiaan dalam kehidupan saya.... tidak ada yang lebih mengembirakan apabila bersama orang-orang yang saya sayang.....

salam SAYANG buat semua.....
lagu yang mengiringi perjalanan menulis entri: AKU DAN AIR MATA

Wednesday, March 23, 2011

Rindunya...

Assalamualaikum...
lama x singgah sini...dah bersawang dah blog aku nie...
maaf lah.bz cikit...biasalah kehidupan student...
bangun, kuliah, asigment, makan, tido...2 jerk lah ary2...
x da yang best langsung...
hari nie kelas batal...menyirap gak ar..dah dalam bas bru dapat mesej kelas batal...baru xcted nak p kelas....
semlam dah lah 1 hari duk umah...herm...sabo jelah....kalo p kelas x lah terasa boring...
kalo tau minggu nie x banyak kelas...dah lama aku balik kg..huhuhuhu...sedih tol lah...dah berbulan x balik kg nie..RINDU banget kat kampung halaman yang tercinta2... herm klo umah aku dekat kan bagus...tension2 leh lah balik..x da kerja ker..leh lah aku balik tolong mak aku yang sentiasa busy sekarang nie...kesian pulak aku ngan mak aku 2... adik2 semua sekolah..dah x da sapa yang nak tolong dy...minggu lepas adik2 aku cuti seminggu... ada gak dapat ringan kan kerja dy...sekarang nie dah x da nak bergayut lama2 ngan kekasih hati aku yang sorang 2...klo cakap 5 minit dah nak p wat kerja...ye lah bisneswoman lah katakan....huhu...semoga mak dapat mencapai cita2 mak yer...akak doakan mak selalu....yang penting mak sihat dan ceria selalu...
masa adik2 aku cuti,ada gak kawan nak berskype ker,berkomen kat fb ker, ada gak orang aku nak kaco pagi2 klo x da kelas..ada gak reporter aku keadaan kat kg..huhu...memang rindu banget kat adik2 aku yang kesengalan 2...hahaha...nie semua pengaruh abng macho aku sorang tu...disebabkan kesengalan dy lah adik2 dy jadi sengal...hahaha..x da lah gurau jerk...jangan marah yerk abg macho...hihi..
adik2 aku  lah penyeri hidup aku...kalo masa kecik2 dulu bukan main x suka aku kat dy orang...ye lah masa 2 x matang lagi..sekarang dah besar..baru rasa bersyukur sebab ALLAH bagi adik2 yang boleh jadi kawan dunia akhirat...memang best ada adik2 mcam dy orang...huhu...akak doakan kamu semua berjaya dalam pelajaran dan bidang yang korang ceburi...akak minta maaflah yerk kalo akak x menjalani tanggungjawab yang sepatutnya...huhu...terharunya saya...hahaha...nak touching2lak...dah2...
kalau hati dah rindu,apakah ubatnya...kalo hati dah sayang, apakah penawarnya...ngeiiiiii...buntu....rindu giler kat kamu semua.....SAYA RINDU AWAK !!!!!!!!!!.............
ADIK-adik yang ceria....

nie lah adik BONGSU kami...dy lah antara kami yang paling nakal...klo nak dibandingkan dengan aku lah...hihih...rindu kat celoteh budak nie....
aq dah x tau nak cakap aper...rindu sangat kat adik beradik aku nie...masa yang palin best ialah bila ada bersama2 mereka semua...
13-3
kua jalan2 ngan sepupu2 ku ke KL...berjalan2 penatkan kaki..huhu..boleh lah wat ilangkan tension ....huhu...
jalan-JALAN penatkan kaki...=p


hai hati...
jika kau rindu,
sampaikanlah rindumu pada angin lalu,
agar rindumu sampai kepada kekasihmu hati...
hai rindu...
kenapa engkau bertamu di hati,
seksa jiwa yang merindu,
mengapa tidak kau biarkan masa berlalu...
hai masa,
mengapa lambat kau berlari tika hati merindu kekasih,
mengapa pantas pula kau berlari tika hati bertemu untuk meluah rasa...
hai kekasih...
maafkan aku jika hati merinduimu setiap masa...
tidak dapat ku halang hati untuk terus merinduimu...
biarlah masa berlalu...
akan ku selalu sampaikan pada angin lalu akan rinduku padamu...
semoga engkau terima rindu hati ku kekasih...
YA ALLAH...
Engkau pertemukan hati kami, perkuatkan iman kami, permudahkan urusan kami...
agar kami dapat menjalani kehidupan didunia yang fana ini di jalan yang benar dan lurus...

herm...aku x da idea dah nak tulis...aku nak p kuar print jap....harap2 kelas petang nie x batal lah..klo x aku rasa nak bako jerk...hihi...
insyaALLAH...klo ada masa aku cuba ceriakan blog aku yang x baper nak ceria nie...maaflah...orang x da darah seni ....macam nie lah gamaknya...hihi..
c u guys...miss u beb...=)