penduduk kampung

Tuesday, May 17, 2011

I'm Home....!!!

ASSALAMUALAIKUM...
ALHAMDULILLAH, akhirnya saya sampai gak di kampung halaman...dah seminggu dah kat kampung ...

DAH SEMINGGU???
iye dah seminggu dah saya di kampung...
???
herm...minta maaflah geng...bz..huhu...
apa yang bz sesangat 2..ce citer2...
nak citer lah nie...tapi aku minta maaf lah yerk...sebab baru malam nie aku dapat mencuri untuk bertemu kalian..huhu..sedih lorh...
punya lah rindu kat korang...
korang sihat? harap2 sihat lah yerk...
hari 1st aku sampai kampung... x danya nak rest...just lepas subuh tidur balik sampai kul 10...hihi..kira rest x 2?
then...aku kemas rumah...dah macam dilanggar garuda, x pun baru lepas kena langgar dek kambing yang dah sebulan x lepas kandang..hahaha...
penat gak ar..agak sengal gak ar pinggang aku nie...ye lah mana x nya... 3 bulan duk kat kolej 2...duk makan tiduq jerk...mana ada nak pikir duk nak kemas umah...x da maknanya... nah ko amek sekali...umah besar padang futsal...x ter cabut lutut...dah penat2 kemas, adik2 balik sekolah...terabur balik...ha lantak ko lah..dah x larat den...
kawan2 yang len duk post kat fb...
"BOSAN..."
' bosan beb duk umah.."
"nak cari kerja..."
"geng jom kuar...aq bosan beb duk umah x wat per..."

aku?
perkataan tersebut x pernah meniti di bibir ku ini...
asal we?
ye lah mana x nya...
sebelum subuh adik2 aku dah bising berebut bilik air...
mak bising suruh wat sarapan...
KAKAKKKKKKKKKKKK..... ("= = , )....  sabo je lah...
hantar adik p sekolah...
basuh baju,sapu sampai,basuh pinggan, lipat baju,sidai baju...
x pun teman mak aku...jadi driver terhormat...
petang tolong mak aq kat bengkel...
klo petang kerja x siap sampai ke malam...
nak tengok tv kejap pun...x baper nak sempat...nasib bek lah ASTRO ada ulang tayang siaran... boleh lah lepas jap remote...huhu...
masa ku sentiasa terisi...orang kata padatlah senang citer...memang x da masa nak tidoq sampai mata pun x leh tidoq...
sampai ibu hantar mesej pun aq x sempat nak balas...
Ibu, maafkan Zqah yerk...bukan x nak balas...x sempat..huhu..maaf yerk..Zqah memang nak col ibu..tapi x tau nak col bile...walo pun Zqah x col o mesej ibu...Zqah tetap rindu dan ingat kat ibu,ayah ,n farah...

eh sapa ibu?
ibu angkat aku..masa aku folo baktisiswa kat Melaka ari 2..ada time nty aq citer yerk...aku memang nak citer kat korang..tapi x sempat jerk aku nak singgah sini..sori ar...banyak citer sebenarnya nak gosip2 nie..hihihi...

tapi walau pun aku bz untuk membantu mak aku kat umah...tapi aku tetap ada masa untuk keluar ngan geng SAZAMAN aq...tapi x dapat jumpa semua...jumpa yang ada kat kampung jerk...
ada masa lak?
ada lah...aku nie..kalo pasal kawan...aq x leh tolak...bz mana pun...aku akan setelkan kerja aq n pas tu..aku leh caw...klo x...mak aku pasti akan col 10 minit sekali..sebab aku x balik2...hahaha...
sori mak...kak ika jumpa kwan2 jap..jap g balik..hihi...
Mak, kerja nya x pernah habis...sebelum aku balik ari 2 pun senarai tugas yang disediakan tuk aku  dah 1 buku panjang...2 yang aku x da nak duk lepak depan tv...
malam nie sebab kerja petang tadi dah setel...mak ngah rest depan tv..maybe penat kot...kesian mak..rest dulu ea...kak ika nak borak2 budak kampung nie...rindu gak kat kamu nie...yelah lama x dengar khabo n citer korang...pergh...rasa kurang 1 jerk..tapi nak wat cam ner kan... sabo jerk lah...
nie pun aku x leh lama...pas isyak kan aku nak gerak umah nyai (nenek dalam jawa)
ada per ker umah nyai 2?
aku dah janji ngan mak cik aku, cik Iza... nak jahit baju ngan dia...kan x pasal2 aku kena "penipu" sebijik...yalah mana x nya...aq dah janji nak datang umah nyai semalam tapi x datang...bukan aku x nak datang... semalam aku tolong mak kat bengkel  n aku tidoq awal.... sowi lah cik Iza...
malam nie...nampak gayanya aku kena p gak ar...datang tunjuk muka pun jadilah...x jahit pun x per kot...huhu...
kalau lah aq leh bagi 4 badan aku nie cam naruto 2 kan bagus...leh bagi2... 1tolong mak kat umah, 1 p tlong mak kat bengkel, 1 p jahit baju, 1 tu tuk rest n hang out ngan kawan2...pergh memang heaven lah kan... berangan jerk lah jawabnya...hahaha... =p
ok lah beb...insyaALLAH, aku ada time nty aku jumpa korang lagi k...lama x singgah kampung korang...
aku gerak dulu lah yerk....
k take care..
I MISS U N REMEMBER U ALWAYS....

No comments:

Post a Comment