penduduk kampung

Monday, August 16, 2010

cerita saya...



Assalamualaikum...
salam ukhuwah dan selamat menjalani ibadah dengan tenang...
Alhamdulillah sudah 6 hari berpuasa..
semua berjalan dengan lancar dan baik sekali...
semoga ibadah puasa saya mendapat ganjaranNya...
cuma saya kurang melakukan aktiviti 2 sunat seperti bertarawih...
alangkah bagusnya andai saya mampu memaksa diri untuk menunaikan solat tarawih..
mcam mana saya hendak memaksa diri saya???
saya tidak mampu???
kenapa??
sedangkan semua kuasa ada di tangan saya...
YA ALLAh, Engkau kuat kan lah iman ku dan tabahkan lah aku untuk menunaikan ibadah mu..
YA ALLAH, Engkau ampunkan lah dosaku YA ALLAH...Engkau permudahkan lah rezeki ku YA ALLAH...Engkau permudahkan lah segala urusan ku...



saya ingin bercerita...
tapi pada siapa...
saya ada ramai kawan,tapi semua ada hal masing2...
saya sendiri lagi...
waktu2 begini,rindu nak berbual dengan mak..
waktu2 begini, rindu pada kampung bertambah2...
waktu2 begini, rindu sangat nak bercerita dengan teman yang suka mendengar celoteh
waktu2 begini, rindu pada teman yang suka berdebat dan berbahas dengan suasana bergurau...
tapi waktu2 begitu tidak dapat dirasai lagi..
kehidupan semakin kehadapan...
masa lalu sudah jadi kenangan..
langkah harus diteruskan...
andai aku terjatuh harus bisa bangkit sendiri...
tangan yang menghulur bantuan tiada lagi...
air mata tidak akan sekali mengalir lagi...
azam dan semangat sendiri harus berdiri sendiri...
hanya ALLAH teman sejati kini...
kuasa diri bergantung pada keinginan yang inginkan cahaya di hadapan...
waktu2 yang aku impikan akan ku bawa bersama...
melangkah dengan teman2 ku...
walau tika aku susah,tiada yang menghulur...tidak lagi aku meminta2
tapi tidak sama sekali aku melupakan teman2 ku tika aku dihadapan...
aku cuma mengharapkan doa dan sokongan dari teman2 untuk menyokong,
biarlah jauh beribu batu,biarlah gunung2 menjadi tumbuk penghalang...
aku tetap menerima sokongan mu...
andai ikhlas yang kau kirimkan bersama doa...


lepas segala beban,walau sedikit yang aku rasakan namun kesannya mendalam...
semoga ukhwah fillah terjalin selamanya..
semoga mendapat hari yang bagus dan luar biasa hebat...

No comments:

Post a Comment