penduduk kampung

Monday, January 10, 2011

Bun Coklat...

B-4-14....
kali pertama dapat tau buk kat bilik nie masa minggu pendaftaran, sedih betul...dah lah penat,brang banyak lak 2,nak mengangkut tingkat4, ALLAH jerk yg tau betapa x bestnya... nasib ada hero yg tlong yg angkatkan beg...
sampai jerk bilik B-4-14(2)... not bad..bilik ok,romate pun ok...hati berbunga2..huhu..org lain sedih sebab mak ayah dah nak balik..aku leh wat muka selamba jerk...org len dah siap kemas beg dah pun,aku leh duk lepak2...
pas anta mak n abah kat bawah 2 aku pun nek balik atas...huhu...penat tak penat...longgar gak skru lutut nie...aduh..cam ner nak menghadapi selama 1 sem nie...boleh kurus aku..huhuhu....
tgok semua orang dah siap kemas beg.. aku pun mula kan lah operasi pelajar baru mengemas segala khazanah yg aku bawak...
best gak bilik nie...dapat tgok pemandangan banjaran titiwangsa...hijau di kejauhan... best...
masa minggu orintasi 2 penat gak,semua nak cepat...biasa lah kan...
seminggu berlalu..mula lah kuliah bagi pelajar sem 1 2010/2011...mula kenal kawan 1 cos,kenal lect,kenal kampus,kenal pekan nie...x jauh beza dgn kampung...ALHAMDULILLAH... syukur dapat sambung belajar kat sini..semua ok..mudahan seterusnya pun ok...
walaupun penat duk nek tingkat 4 nie,tapi dah biasa dah...walaupun asyik merungut jerk bila nak naik...penat,siap kira anak tangga lagi...klo time penat sangat rasa geram lak bila tah nak sampai bilik nie...sabo jelah kan...
top2...habis sudah sem 1...pas habis exam,kena kuarkan barang masuk dalam stor..perh azab nya,barang bukan sikit...bukan ringan...kumpul2, banyak gak, 2 beg besar....huhu..cam ner nie..dah lah stor 2 jauh...nasib lah ada my sweet sis yg tolong, kalau x mati aku nak mengangkut barang2 semua...rasa mcam nak campak bawah jerk...huhu...

A-1-7...
bila dapat tau sem 2 duk blok A...rasa x nak balik kolej...berat jerk hati nie...tapi kuatkan jugak..sebab tau duk ngan akak2 kesayangan aku...
turun bas,tarik beg,sampai kolej,tgok nama,amek kunci bilik..terus ke rumah...A-1-7...YA ALLAH,sabar jerk lah...huhu...betapa x bestnya...Engkau kuatkan lah hati aku untuk menerima ujianMu.YA ALLAH...
9 hari tinggal kat umah nie..rasa RINDU yang amat2 kat rumah  B-4-14...
x kisah lah tinggi ker,penat ker,rasa nak pindah masuk bilik 2 gak...duk A-1-7 nie,bukan x best..tapi teramat2 lah x best...bukan x bersyukur tapi nak cakap...tinggal kat sini,macam tinggal kat gua...gelap, sejuk, bising, bosan dan seumpanya dengannya...huhu... x da lagi pemandangan kelapa sawit berlatarkan banjaran titiwangsa,x da lagi cahaya bintang waktu malam gelap kat bilik, rasa tinggal kat umah pun dah x da...x da lah nak p umah my sweet sis lagi...dah x da semua 2...
petang2,duk sowang2 mkan bun coklat...
herm, ALHAMDULILLAH... YA ALLAH... aku reda dengan ujianMu..mudahan ada hikmah diatas segala aturan yang ditetapkan... semoga sem nie dapat dijalankan dengan lebih baik dan lebih seronok dari sem yang lalu...B-4-14...tetap dalam ingatan...memori bersamamu tidak akan aku lupakan...
Amin...

No comments:

Post a Comment