penduduk kampung

Thursday, December 30, 2010

note lima puluh ringgit...

salam my dear...
semoga hari yang ceria menemani anda selalu dengan limpah dan kurnia ALLAH....
dah lama aku x on blog nie...
biasa hujung2 thun nie..orang sbuk wish gud bye n hepi new year...herm..tahun2010 dah nak melabuhkan tirainya...tahun 2010 nie betul2 banyak kenangan yang x kan aku lupakan...yang sedih,yang gembira,yang seronok,dan macam2 lagilah...
aku pasty akan rindu kan orang2 yang aku sayang...usia masing2 makin meningkat, tanggugjawab pun semakin bertambah, banyak benda yang akan kita lalui tetapi kita x akan dapat menduga apakah yang akan bakal kita lalui...semoga tahun2 yang sudah memberikan kita pengalaman dan pengalaman yang akan mendewasakan agar kita dapat mengharungi tahun yang akan datang dengan matang dan tabah...
cuti sem 1 nie.. macam2 aku buat...memang cuti kali nie beri banyak cerita yang akan aku ingat sampai bila2 selagi daya ingatan yang ALLAh berikan pada aku nie masih kuat...
satu per satu cerita  tahun 2010 nie ter bayang dalam ingatan...rasa x sanggup nak melepaskan masa2 tu pergi... rasa rindu, sayang, sedih, berkerja keras, usaha, gembira, menangis, ketawa, senyum... semua 2...adui kenapa lumrah hidup nie kadang2 sukar nak terima... kita nie sebenarnya kuat ke x nak meneruskan kehidupan?kuat ke kita nak menghadapi ujian dan cabaran??? kadang2 aku sendiri rasa nak putus asa... tapi aku ingat, aku ada tanggungjawab, aku ada orang yang aku sayang... jadi aku kena terus kuat..
andai ada 1 SEMANGAT yang hilang, masih mampu kah aku untuk terima hari dan SEMANGAT yang lain? ya...aku mampu untuk meneruskan hari2 yang mendatang tapi aku x akan melepaskan SEMANGAT aku dan mengantikan dengan yang lain...SEMANGAT  aku cuma satu...jadi aku akan pertahankannya...insyaALLAH... dengan izin-Nya...
hari2 terakhir cuti nie...mula rasa sedih..kenapa mesty cam 2 eak...shuh2...jgan sedih2..hidup nie kena teruskan..walau apa pun yang akan belaku aku akan menghadapinya..akan ku tangani segalanya...aku kan kuat...aku harap SEMANGAT aku pun cam 2 jugak...kuat dan tabah...kami akan mengharungi semuanya dengan reda...
note lima puluh?
besar nilainya pada aku walau pun masa sekarang nilai wang 2 kecil... wang dari usaha dan titik peluh sendiri,hasil dari kerja keras...bila tengok duit lima puluh tu..masa datang duit nie klo kita x usaha nak dapatkannya? mcam mana nak tambah kuantiti note lima puluh tu? semua 2 hasil usaha kita... note lima puluh... ada cerita disebalik note lima puluh...air mata jangan berjanji untuk tidak jatuh lagi..pasty kamu akan memungkiri janji itu...
YA ALLAH... sesungguhnya Engkau lah Maha Besar... Engkau kuatkan lah hati ku, Engkau ampunilah segala dosa dan terima lah taubat ku YA ALLAH... Engkau berikan lah kebahagiaan kepada keluarga dan sahabat ku, Engkau berikan lah mereka kejayaan, Engkau kuatkan lah hati mereka untuk menempuhi segala ujian Mu dan perkuatkan lah iman mereka agar mereka menjadi hamba yang taat perintah dan suruhanMu... amin...

No comments:

Post a Comment