penduduk kampung

Friday, November 26, 2010

weekend+kemas umah+p pekan=rajinnya+seronok2....

Selamat Pagi....
hari yang indah dengan suasana yang cukup cukup tenang... pemandangan dari tingkat 4 yang berlatarkan banjaran titiwangsa...mmg best... hari minggu nie...ah..seronok2... plan hari nie...
bangun pagi jerk...mandi.. pas 2 kemas umah... n petang nie nak p pekan..hhihihi...x sabar2... walo pun dah tau kat pekan 2 x da aper2,tp x per...sabagai budak kampung yang berbangga dengan dirinya...pekan yang x da aper2 tu lah yang best...x serabut  sangat...hahaha...
kemas RUMAH...
dah lama kot x kemas umah aku nie...
dah berambut2...tension jerk aku tgok..jadi dengan mood rajin yang aku ada nie...maka aku amek penyapu...rendam mop dengan soflan..bermula lah misi aku pagi nie...
1st...aim kasut yang berderet2 kat tepi dinding tu...perh dah macam bundle aku tgok...berhabuk habis...herm,orang yang tinggal dalam umah nie 8 orang jerk...kasut macam 20 orang...haha..perempuan biasalah kan...x heran lah...boleh tahan banyak jugak kasut nie...x guna pun...sebab 2 berhabuk giler...
lanatak lah...
pas tu aku mula menyapu sampah... mak oi..banyak geler rambut kat lantai nie...susah plak 2 nak disapu...mula bertambah tension aku nie...x per2,nty mop ilang lah kot..
aku kemas kebinet dapur yang sedia ada berhabuk 2 dan bersepah,sink yang dah berkulat dan lantai yang kotor giler... mcm2 tol yang di simpan dalam kabenit 2...aper lagi..tanpa berlengah,aku mencapai plastik sampah yang ada dalam laci 2,aku penuhkan dengan segala macam barang yang aku rasa x bape nak berguna dan segala stok makanan yang dah xpayed..herm...klo kat umah nie kompom abah akan cakap
" anak dara abah ramai kat umah nie,tapi umah macam x da anak dara lak,bersepahnya....nauzubillah"
hahahahah....poyo tol lah...nak wat cam ner...mood rajinnya 2 datang sekali sekala jerk...layankan jerk lah....
mula lah aku mengemop lantai...YA ALLAH....rambut sapa lah yang kat lantai nie....banyak giler kot... rumah aku nie berambut ker??? pelik tol lah... ala...kompom kena sapu balik pas mop nie...leceh lah pulak... disebabkan,aku sorang jerk yang mengemas nie...maka nya aku lah yang kena siapkan..x per2..kita teruskan juga...setelah lama menyentap lantai yang teramat lah kotornya tu...aku kemas lah bilik aku lak,nasib baik x bersepah sangat...so just sapu2 jerk...jemurlah carpet nie...berhabuk jugak nie...kompom x bawak balik...x kuasa aku...huhuhu...
akhirnya..siap juga mengemas...walo pun juz menyapu dan mengemas dapur..penat jugak 2,berpeluh lah jugak... klo aku basuh bilik air + koridor ampai...mmg x lah ...aku wat sorang..penat kot...huhu...
nasib baik lah umah aku nie kecik jerk..klo kat kampung...boleh jadi seminggu pun x siap mengemas..huhuh..
herm ini lah mungkin kali terakhir aku mengemas umah nie...sem depan dah pindah umah len...huhuh...

sekadar hiasan jerk.. umah aku x da lah cantik cam nie...ala kolej U...biasalah kosong jerk..hihi...tapi terbaik Wok..(ye ker???)

No comments:

Post a Comment