penduduk kampung

Tuesday, December 7, 2010

ceria sehari bersama

selamat tahun baru 1432 hijrah kepada seluruh umat ISLAM... semoga tahun baru ini dapat menambahkan lagi usaha2 untuk menyempurnakan segala azam2 yang diimpikan...
begitu juga aku...semoga tahun yang berlalu menjadi pengalaman dan panduan hidup aku untuk meneruskan hari2 yang bakal aku tempuh...insyaALLAH...semoga dengan lumpah kurnia dan hidayahNya...dapat aku mencapat segala impian dan azam aku...

aper cer hari nie? hari nie best(thumb up lah)...wat per...meh sini meh che citer meh...
bangun pagi,mcm biasa lah klo duk umah nie..haram nak bangun sendiri...kompom selagi mak x masuk bilik n idupkan lampu,selagi 2 lah x bangun...hihi...saja nak bermanja2 ngan mak...
abah lah pagi2 dah jerit2 nama aku...alamak..apa lah dy nak 2..nie mesty ada kerja dy yang nak kena tlg wat nie...apa lagi dgn mata yg masih melekat m penuh ngn sisa mata...aku berlari ke meja 'stdy' abah...oh...nak swh aku on kan tenet upanya...
udah2 solat subuh 2,aku saja p duk sebelah abah,pa lah yg abh nak wat 2...herm...nak cek email...apa kebenda tah,aku pun x tau...den,aku menjenguk mak kat dapur....ha..lagi 1 akunye tabiat klo cuti...aku x kan wat sarap klo adik aku ada...hihi...aku masak tengah hari jerk...klo adik aku x ada,tgk lah klo rajin,ada lah yg aku hdng tuk sarap...klo ada...mmg adik aku yg hensem lagi baik dan soleh 2 lah yang wat air n tlg mak masak kat dapur....2 lah tabiat aku yg mak duk selalu marah...apa lah anak dara malas...bukan malas...apa guna adaik adik ramai klo duk aku jerk yg wat kerja...bagi2lah bru adil...pagi adik2,tgh hari aku,mlm kan x masak pun...hihi...aper2lah...yg penting kami hepi...=)...dah sudah mak aku wat sarap 2,dy ngajak lah dynya hero 2 p tngk puyuh kat umah kawan abah...adik aku 2 mmg kawan mak...mana mak pegi,kompon dy ikut..kdg2 kitaorg jeles gak..tapi x per lah...wlo aper pun kami ttp sayang mak n x rasa mak pilih kasih...ank mak kan ramai...semua mak bagi sama rata...x da yg lebih x da yg mak kurangkan....sayang mak...
dah x da aper nak wat..kemas rumah?alamak x msuk jadual lak ary nie aku mengemas so...aku pun lepak kat port aku,ruang tamu rumah...belek2 kain yg aku beli semalam...aper lagi.siap jerk pola aku potong...mlm nie aku nak menjahit kat umah nyai...yehaaaaaaaa....x sabo den...hihi...
ary nia dah janji nak p sekolah piyah n dah janji ngn aisyah n ain...member aku 2nak p jalan2...aduh cam ner nie...herm... x da hal...aku amek aisyah n ain pas 2 p sekolah piyah amek dy sekali bawa kuar...apa de hal...tapi kesian adik aku 2,nak exam...tapi aku x dapat tlg pun sangat...aku bukan x nak tlg, tapi dah last2 mnt nie..perlukan usaha dy jerk....akak wish u luck my dear...i know u can do it... do ur best...
masa nak p 2 lah mak banyak kerja...aduh...rasa bersalah lak,nak tinggal kan mak wat kerja....mak maafkan saya,bukan saya x nak tlg...tapi mak x ckp awal2,saya dah ada janji yg lain...sowi yerk mak...adik2 nty tlg mak yerk....k mak saya p dulu..
pas amik aisyah nak p amk ain lak...duk2 lyn bawak keta..ada lak polis kat depan...alamak x pakai setbeat...
"cah polis...pakai tali pinggang.."
gelabah kita orang nak pakai set beat...
"gka,x leh pun...cam ner nie..."
"lek2,tarik slow2.."
dah dekat2 nie...polis 2 swh jalan...
perh...terbehenti jantung kitaorang...mengongnya polis...wat saspen jerk...huhu..
"lek cah2...hahaha"
kelakar tol lah...sampai jerk umah ain...kita orang borak2...ala lepas rindu kejap...lama giler x contact...ingat dah lupa kat aku upanya mash indu lagi..hihi..perasaan jerk kot...hihi...ps 2 p mik adik aku kat sekolah dy..n kita org p lah berjalan kat tepi laut kat tempat terdekat...herm...x best pun...air ngah pasng,x leh nak jalan2...just duduk2 kat bawah pokok...amik angin...borak2 jerk lah...cter2 kisah kat u...herm rindu giler...
aper lagi aku meloyer lah kat situ...sakit perut dyorg ketawa...adik aku jerk lah...kesian,ada kepatut aku ajak dy...tapi x per lah wat ilg2 tension...
agak2 dah lapa 2 kita org pun bla,nak carik makan...p lah makan kat kedai nasi ayam,kedai nie masa sekolah dulu,adalah jugak kita org jadikan port lepak...masa 2 mula lah kisah2 lama...mmg rindu tahap gaban...
x leh nak kata apa dah...rindu sangat...
pas 2,dah makan2..mata pun dah ngntuk...penat pun ada...huhu...balik ar jom...ary lain kita jumpa lagi k...
kawan2 aku pun ok jerk...masa dalam pejalannan balik 2 aku singgah pekan jap..nak beli barang...msa kat simpang nak kuar 2..aku nampak lak my beloved sir...perh....aku brek...n berhenti..amik ko...xcted nya pasal...tin2....aduh keta belakang nie...hon2 lak...lek ar..
aku pun ngan selambanya wat u turn..n berhenty kat depan cikgu..belaja makan cikgu...hihi...ngn muka yang agak x malu 2...aku kuar...lantak lah...rindu giler kat dy...asal tah..cah pun hilang ngntuk layn kerenah aku...huhu..jom cah....dapat lah semangkuk air cikong...n sambil2 borak2 ngan cikgu,lepas lah jugak rindu...senanya banyak aku nak citer..tapi ketawa lebih jerk...biasa lah kita org mmg cam nie...apa da hal...cikgu pun sena nya ada kelas...dy kuar jap,belikan makanan kat anak murid dy...
aku pun malas nak lama2...cam nak ujan lak...
abis semangkuk n sepingan goreng pisang..aku minta diri dulu...aku mmg sayang giler kat dy,dy lah my best cikgu masa sekolah dulu...masa mula2 pindah masuk sekolah 2,ada 3 cikgu yang murid2 takut...sorang cikgu p'puan,cikgu  mate...cikgu disiplin..n cikgu aku nie...tapi...lepas jerk aku masuk f 4...aku kamceng lak ngn 3 orang nie...siap leh bergurau2 lagi2..cam x bapa nak percaya klo budak2 takut ngn dyorg...aku mmg rindu lah kta cikgu2 aku nie..rasa cam nak masuk sekolah balik...
herm...hary yg penuh syahdu...kenangan...n aku x kan lupa sampai bila2...
aku rasa gembira sangat hary nie....rasa cam nak menangis pun ada...dalam hary nie jerk...aku dapat rasa semua....sedih...rasa bersalah...gembira...teruja...dan macam2 lagi lah...n aku rasa rindu yang teramat3lah rindu kat seseorang yang aku amat rindu ini...n aku akan selalu merinduinya...walo cam ner pun perasaan aku,wlo cam ner sibuknya aku,wlo aper pun yg aku wat n wlo jauhnya dy...aku amat2 merinduinya...semoga ALLAH akan selalu membantu dirinya menjadi insan yang baik n anak yg soleh dan menjadi hamba yang taat... n aku mendoakan dirinya sihat2 selalu...n aku nak dy tau..yang aku amat merindui masa2 bersamanya,walopun hanya sementara dan x da yang boleh di simpan menjadi kenangan...tapi itulah yang menjadi pengubat rindu dikala hati nie amat2 merinduinya...
herm...
semoga apa yang kita lalui selama ini...menjadi pengalaman hidup yang mematangkan....

sAyA SAYANG AwAk...

No comments:

Post a Comment