penduduk kampung

Saturday, December 4, 2010

home sweet home.....

Alhamdulillah...setelah penat sehari menempuh dugaan..
akhirnya sampai gak aku ngn selamt di my hometown...
wah..memang sdg membangun...bangunan2 baru sudah hampir siap dibina yang berhadapan dengan ex sekolh menengah..lepas nie makin sibuk lah my hometown..
dari malam semalam aku x dapat tido...risau bebenor gaya nya 2,cam x penah balik je tingkahnye...huhu..padahal baru 2 minggu jerk bertapak di kolej 2..herm...nak wat cam ner...budak kampung cam aku nie g2 lah gamaknya..hihi...
asyik tersedar jerk dari tido,si mickey pun dah naik pening agaknya dgn aku yang tido mcam aper tah..huhu..biasa lah dy nya xcted nak balik membuatkan aku jadi cam 2..
dengar jerk orng berzikir terus terduduk termenung dalam gelap...
tgok2 hp,baru kul5.30...nak tunggu azan,lambat lagi...peh...tergolek2 aku atas tilam yang dah x bersarung 2...bilik dah kosong dan x bercahaya..sebab bintang2 cahaya semua dah masuk dalam beg...
ALLLAHUAKBAR.. ALLAHUAKBAR....

pas je azan, mandi terus,siap2 jerk,solat subuh n bertafakur jap,pikir apa yang aku nak kemas lagi nie...pas 2,terus lipat2 telekung...baju yg aku pakai malam 2 masuk beg...n mesej kak naz...

salam kak,dah bangun?
send...
x balas lah plak..x per lah...sibuk2 kan diri kemas2 beg kecik n brang2 yang patut nak bawak balik...
dah dekat 3 kali gak kemas beg nie...duk kuar masuk kuar masuk...cam 2 gak...huhuh...

tut tut..tut tut...
              dah bangun dah,awal makcik bangun...
reply
        biasa lah saya,x leh tido lah kak,
        xcted nak baliknie...hahaha...
tut tut 2...
         lek lu,ada lagi 3 jam nie kot...akak nak tumpang sejadah,muat lagi x beg ko 2?

reply
      muat lah makcik....jap lagi saya datang umah yerk amek....dah mandy?

tut tut 2...
      x lagi,hihi...jap lagi kot...

reply...
     saya dah mandy..haha dah x sabar dah nie...

tut tut2...
      ko mmg lah ziqah....=p

haha....sapa yang x xcted doh nak balik kg,nak jumpa mak...nak jumpa abah,nak jumpa kawan2...n nak jumpa semua yang kita nak jumpa....rasa bahagia sesangat..haha...rasa cam nak menari cam  shin chan...

pas jerk letak beg kat makgad kat depan kolej 2,tumpang jep jerk...nty abg sedara saya amek... terus nak anta beg kat tempat tunggu bas...mak ai...berat giler kot beg..tegang urat tangan aku,leh tumbuh muscle...eh leh lak kan...mmg x lah...pas 2 nak kena patah balik kolej angkut lagi 3 beg...nasib baik kecik2 jerk...tapi ye lah kan...klo dah turun naik turun naik tingkat 5 tue...berpeluh gak lah...dah lah gerimis...akak aku yg sorang 2 pantang,berjalan nak laju jerk...hihi...ikut kan jerk lah...
sesampai jerk kat depan 2,x lama pas 2 bas pun sampai...mula lah penumpang2 meletakkan beg mereka kat tempat letak beg...bas 2 tingkat tue...hihi..tp x xcted pun mcm mana xctednya nak balik kg...aper2pun biar selamat sampai umah...
seat aku kat tingkat atas...x baper nak selesa lah,tapi layan kan jerk...
sepanjang perjalanan x leh tido,tadi dah telan 2 biji panadol...ingat dalam bas nty leh layan  mimpi ker aper ker...herm...mata nie segar semacam jerk...pelik lak aku..kenpa ngan mata aku nie...dah 2..dekat highway jem lak...adus2,bosan giler...dah lah bas nie layan klasik nasional...aduh2...klo sinar fm 2 leh tahan lagi lah...
herm..
layankan jerk lah...nak wat cam ne kan...orng penuh lak kan,kete pun banyak...agknya semua orng pun cuti kan...balik kg cam aku...hihi bagus2..layankan lagu 2lama nie wat aku jadi ngantuk dan....
eh dah sampai muar...yes2....x lama lagi nie...
mak abah tunggu saya...hihi...
sesemapai jerk di my hometown,wah...maju2...macam2 yang baru...alamak kedai atuk x bukak lak...klo x leh pekena roti telurx da bawang ngan teh ais...herm..x per2...sok ke lusa ke leh lepak lama2...
cuti nie saya nak enjoy puas2...hahaha...

eh k lah...aku nak solat isyak jap...n nak rest...nak layan siaran2 astro yang lama dah aku x layan nie...ape lah agaknya citer best malam nie...
layan kan jerk...
kepada kawan2 selamt bercuti gak...
sAyA sayang AwAk....

No comments:

Post a Comment