penduduk kampung

Sunday, April 10, 2011

Last Week Story Mory...

ASSALAMUALAIKUM....
hai all... sowi beb...lama x updated nie...bz..(bz ker???)
huhu....boleh lah dikatakan cam 2...seminggu bilik 'gua' dah macam tongkang pecah...pergh segan nak masuk bilik..bukan x kemas...kemas...tapi...terabur..hahaha...sabo jerk lah...
last week memang da dahsyat punya jadual...pack...n nothing 2 say kot...
sabtu- tengok pementasan ' Magical World of Music'
ahad- sukaneka persatuan PAKK( last program)
isnin-present boneka(last presentation)
selasa-tidur dari pagi sampai petang (dari balik kelas sampai nak p kelas lagi...memang gila)
rabu- x da kelas tapi..kuar p setelkan umah sewa. malam-kelas last kreativiti n menyiapkan buku log olahraga( balik kelas 2 p teman geng2 siput makan durian)
khamis-jalan-jalan n makan2 (pagi kelas last kenegaraan, petang kelas last wacana)
jumaat- x tau nak wat per sebelum p kelas briged
sabtu-ada program penyampaian sijil tuk briged 2(last program gak). Malam tengok teater 'Alang Rentak Beribu'

cam 2lah gamaknya jadual hamba yang dikatakannya padat....padahal x pun...
memang macam2 ragam n perangai....
malas nak citer banyak...meh lah tengok citer(gambar) kat bawah nie...
SABTU- PEMENTASAN MAGICAL WORLD OF MUSIC
 ini pementasan kedua yang aku tengok selepas pementasan KERNA BUNGA pada sem lepas. dan pementasan kali ini memang da best lah... superb...100x like...
aper cer?
pementasan nie adalah pementasan tentang explore dunia kanak-kanak... daripada nyanyian, permainan, idola, n apalagi tah ada 7 semuanya... sowi lupa...huhu...
aper pun memang best...asyik.. bila berada dalam panggung 2 memang jalan ceritanya bawa kita mengambara...best...


ni band muzik pertama yang buat persembahan...seronok sangat...teruja... men lagu enjet-enjet semut...hihi...
saya duk jauh n x da camera yang leh amek gambar cantik...juz hepon setia saya 2 jerk...gambar x baper cun lah...tapi oklah..ada gakkan...ada mamat yang duk depan aku 2...hp touch screen...huhu..best kot...dy rakam pementasan 2...gambar mesty cun...tapi nak wat cam ner...kita x mampu...hepon setia 2 jerk yang ada....=P

otey...nie lak pementasan mengenai imaginasi kanak-kanak... kanak-kanak kan suka katun... persembahan ni menceritakan cerita pingu...mula-mula 2 x paham jalan citernya...tapi masa 'pingu2' 2 berlakon ada slide video pingu sebenar ditayangkan..jadi penonton dapat memahami apa yang 'pingu2' tu cuba lakonkan...memang best... good jod beb...memang pro lah....
n persembahan ni yang paling saya suka tengok...sebab saya suka pingu..hihi...
persembahan doremon x baper suka..tapi ok lah...
DAN...
ini dua orang siput poyo yang menjadi antara penonton pementasan tersebut...
siput sayang... I am very hepi that time... kenangan yang membuatkan saya tersenyum...

AHAD-SUKANEKA PAKK...


Ini lah geng PAKK sem 2... diaorang memang best...sporting habis...n inilah sukaneka yang happening yang paling best sepanjang kami bersama.... kami bolot semua kategori hadiah...setiap permainan yang diadakan kami menang...ada yang mendengki...tapi kami x kisah pun...sebab kami dah dapat banyak hadiah...walaupun sekadar hamper jer..tapi bangga aper sebab nama kami jerk yang naik...n aku rasa geng kamilah yang paling ramai kalo nak dibandingkan dengan geng sem lain yang datang...agaknya lah...n kenangan hari nie yang aku x leh lupa ialah seluar sukan kesayangan aku koyak...mana x nya aku jadi keper futsal...THE BEST KEEPER beb....hahaha...malas nak bangga...aku x kisah pun koyak suar 2...sebab leh jahit n kami menang futsal...huhu...walaupun dapat temapat ke-3..hihi..
 Inilah seluar kesayangan aku yang koyak 2...besar 2 bukan men2 punya koyak..hahaha wat malu tol lah aku nie...tapi yang koyak besar 2 bukan sebab men futsal...koyak 2 sebab men hantu mak limah n tersenugkur sebab lari laju sangat...kumpulan aku menang 1st place ok...
ganaskan...huhu...aku memang cam 2...kalo men tu, men betul2...baru best..kawan-kawan pun dah x leh nak kata aper... masing-masing senyum jerk...well,what can i do..that me...

inilah geng futsal pasukan sem kami...geng aku baju biru..nama geng aku BUMBLE BEE...gempak...walo pun x baper terer men futsal..tapi kami semua enjoy...ada antara kami yang memang atlit futsal suksis...aku dah memang atlit...main aper pun aku tetap atlit..hihi...
geng SWEET PAKK..kamu semua memang da best...gud luck tuk kamu semua...semoga kita akan kekal sampai akhirnya...(^^,)

ISNIN- PRESENTATION BONEKA
tajuk present kami "bongkak si bunga" mengisahkan tentang sekuntum bunga rose yang sombong dan akhirnya menginsafi diri setelah diri menjadi layu dan hodoh...

semoga kami jadi yang terbaik antara yang terbaik...

Presentation yang amat mendebarkan sebab dah 2 kali kena wat...memang cuak lah..sebab nakkan yang terbaikkan... kami dah practise banyak kali..harap kami dapat yang tebaik...dan masa pembentangan kami dapat EXCELLENT...hihi...semoga ia menaikkan markah aku...

RABU- MAKAN DURIAN....
geng SIPUT kempunan nak makan durian lagi... nasiblah kak tini pun teringin nak makan durian lagi...untung kami nie sebab ada k.tini.... dapat makan durian free..huhu...but this time, duriannya lagi sedap dari yang hari tu...katanya lah...saya x makan ok... suka tengok mereka makan durian...
tengok 2..duriannya besar2...wah..muka2 teruja makan durian...hahaha...
saja interframe....aku jer yang jadi tukang amik gambar...ni amik gambar ngan abang'doyan'...hihi...muka comot beb...kelako jerk aku tengok post c siput 2..muka bersinar-sinar pas dapat makan durian...hahaha...

SABTU- PEMENTASAN TEATER 'ALANG RENTAK BERIBU'
MEN IN DA HOUSE PRODUCTION.... mereka nie mungkin pelajar akhir minor seni teater... aku pun x kenal..

 ini lah latar pementasan teater alang rentak beribu itu... jalan ceritanya mengisahkan tentang penduduk kampung yang teruja dengan kedatangan orang KL yang akan membuat pengambaran di kampung mereka iaitu KG BANANA... gambar masa pementasan 2 aku x amek...sebab dari mula asyik ketawa jerk sampai lupa pulak...watak2nya semua sengal-sengal...dan watak yang paling kelako ialah Cik Mokhtar...ala-ala sotong gayanya...dan watak utamanya, Pak Lang pun kelako...sebab dy muka selambe....
 ini lah dua orang siput yang pi tengok pementasan teater tersebut...dan kenangan yang paling x leh lupa masa tengok pementasan nie ialah....masa balik kami kena berjalan kaki dari kampus ke kolej... 30 minit menapak..penat x penat lah....sabo jerk lah....last2 kami yang 'rentak seribu'...hahaha...

 
begitulah kisahnya...inilah yang aku lalui minggu lepas...banyak lagi citer..tapi ini je lah yang dapat dikongsikan bersama... 
herm...pejam celik...pejam celik... dah nak habis upanya sem nie...tinggal baper hari jerk nak exam n nak cuti...yahooooooooo....x sabo den nak balik kg..hahaha....
cepat benor masa berjalan...x sedar...kepada kawan-kawan ku semua...yang akan menduduki final exam...semoga berjaya yer...LOVE U GUYS...bertuah rasa badan dapat kenal kamu semua...
ok lah sampai disini saja cerita hamba...hamba dah nak beradu nie..huhuhu....
salam.... sWEET MEMORy...

lagu background masa wat entry nie : koleksi lagu-lagu  SITI NURHALIZA...



No comments:

Post a Comment